Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Van’daki Güneş Enerji Santrali’nin açılış törenine katıldı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Karayolları’nın Van’da düzenlediği GES (Güneş Enerji Santrali) açılış törenine katıldı. Uraloğlu, “Santralimiz, Türkiye’de Performans Sözleşmesi modeliyle hayata geçirilen ilk güneş enerjisi santrali olma özelliğini taşıyor. Uygulama projesi sonrasında elde edilecek güç ve maliyet tasarrufu ile proje süresi boyunca tüm maliyetlerin karşılanması garanti altına alınıyor.” sözleşme.”
Yüksekova’yı Van-Hakkari Devlet Karayolu’na bağlayan 16.3 kilometrelik Yeniköprü- Yüksekova yolu üzerinde, 2019 yılında yapımına başlanan 3.965 metrelik T-1 Tüneli ile Van-Başkale karayolu üzerinde 2.730 rakımlı Güzeldere Geçidi’nde, Ulaşım Yapımı devam eden 3 bin 150 metre uzunluğundaki tünelin ışıklarını görme törenine katılan Altyapı Bakanı Uraloğlu ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, geceyi Van’da geçirdi. Sabah saatlerinde Van Valisi ve Büyükşehir Belediye Başkan Yardımcısı Ozan Balcı, milletvekilleri Burhan Kayatürk ve Kayhan Türkmenoğlu, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Hüseyin Bekmez, İl Emniyet Müdürü Atanur Aydın, Karayolları Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Sağlam, Karayolları 11. Bölge Müdürü Hasan Karayolları 11’inci Bölge Müdürlüğü’ndeki İl Koordinasyon Toplantısı’na amirleri ve kurum amirleriyle birlikte katılan Ali Arslan, belediye başkanları Uraloğlu, daha sonra Karayolları yerleşkesinde kurulan GES’in açılış törenine katıldı.
Burada yaptığı konuşmada yaptıkları yatırımlara değinen Uraloğlu, Van’ın ulaşım ve haberleşme altyapısına yaptıkları yatırımlar için 37 milyar 660 milyon liradan fazla harcama yaptıklarını söyledi. Uraloğlu, 2003 yılında 36 kilometre olan bölünmüş yolu 583 kilometreye çıkardıklarını bildirdi. Karayolları Genel Enerji Performansı (EPS) yöntemiyle Türkiye’de ilk kez kamu tarafından verilen formülle Karayolları tarafından inşa edilen GES projesine de değinen Uraloğlu, İzmir’den sonra ikinci GES projesini tamamlayarak hayata geçirdiklerini bildirdi. hizmete girmesi: Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemi hızla artıyor. Bu bilinçle ilk olarak Aralık 2017’de İzmir’de Güneş Enerji Santrali’ni devreye aldık. Bugün Van 11. Bölge Müdürlüğümüzün sorumluluğunda olan 2. Güneş Enerji Santrali projesini tamamlayarak hizmete açtık. Metrekare alan üzerine kurulu olan santralimiz 5 adet trafo, 45 adet inverter, 10.400 adet panodan oluşmaktadır. Ayrıca 5.600 kilovatlık bir güce sahiptir. İşletme süresi boyunca en az %70 verimle çalışacaktır. Sözleşme süresi sonunda en az %70 verimlilikle çalışacak Santralimiz, Türkiye’de Enerji Performans Sözleşmesi modeliyle hayata geçen ilk Güneş Enerjisi Santralidir. Uygulama projesi sonrasında elde edilecek enerji ve maliyet tasarrufu ile sözleşme süresi boyunca tüm maliyetlerin karşılanması garanti altına alınmıştır. Bunun gibi; Sözleşme süresince gerek yapım gerekse işletme giderleri için herhangi bir ödeme yapılmayacaktır. Projemizde herhangi bir kamu bütçesi kullanmadık. 14 yıllık işletme döneminde Karayolları 11’inci Bölge Müdürlüğümüzün enerji harcamalarında cari enerji fiyatı üzerinden yüzde 13 indirim uygulanacak. Sözleşme süresi sonu itibari ile Karayolları 11. Bölge Müdürlüğümüze bedelsiz olarak devredilecek ve kurumumuza bağlı tüm birimlerin tüm enerji ihtiyacı bedelsiz olarak buradan karşılanacaktır.
Uraloğlu, sürdürülebilir ve sağlıklı bir gelecek için durmaksızın çalıştıklarını da belirterek, “Ulaşımın çehresini değiştiren yatırımlarımızla geleceğimize yaşanabilir ve temiz bir dünya bırakmayı hedefliyoruz. Bu kapsamda birçok projeye imza atıyoruz. peyzajı, çevre temizliğini, ağaçlandırmayı ve yeşilliği koruyoruz.Üretim çalışmalarımızda yaban hayvanlarının yaşadığı alanlarda hayatlarını tehlikeye atmamak için alınacak en uygun önlem olarak ‘ekolojik köprüler’ kuruyoruz. Marmara Otoyolu projemizde yaban hayvanlarının karayolundan etkilenmeden yaşamlarını devam ettirebilmeleri amacı ile Uskumruköy’de ekolojik bir köprüyü hayata geçirdik.Öncelikli olarak yaşam geçişi düzenlenen ‘İlk Yaban Hayatı Köprüsü’.’Orman’ı inşa ettik. Gülek Boğazı ile Akdeniz’i birbirine bağlayan Tarsus-Pozantı Karayolu’nun 30. kilometresinde yer alan ‘Ekosistem Köprüsü’ Tarihi dokuyu bozmamak için Menemen-Aliağa-Çandarlı Projesi’ Larisa kenti ile temasa geçen tarihi Larisa kenti, tünel yapılarak bölgeden geçildi. Yürüttüğümüz çalışmalarla yollar akıllanırken, çevre dostu ulaşım sistemlerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalarımız da devam ediyor” dedi.